۱۳۹۰ تیر ۲۰, دوشنبه

سپاهیان در صف اول سیاست!

یک فرمانده سپاه، موسوی، کروبی و خاتمی را «برانداز» خوانده، فرمانده دیگری برادر خاتمی را تهدید به بازداشت کرده و سومی گفته است سپاه در سیاست دخالت خواهد کرد ...

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
دوشنبه ۲۰ تير ۱٣۹۰ - ۱۱ ژوئيه ۲۰۱۱


اخبار روز: فرماندهان سپاه، تهدیدات خود را آشکارتر و صریح تر کرده اند. یک فرمانده سپاه، گفته است که موسوی و کروبی و خاتمی برانداز هستند، فرمانده دیگری تصریح کرده است، سپاه قصد ندارد از دخالت در سیاست دست بردارد و سومی تهدید کرده است که موضع گیری علیه سپاه موجب بازداشت خواهد شد.


ید‌الله جوانی رئیس اداره سیاسی سپاه با دفاع از اظهارات فرمانده این نیرو درباره اصلاح‌طلبان از محمد خاتمی٬ میرحسین موسوی و مهدی کروبی با عنوان «رهبران فتنه» و «جریان برانداز» یاد کرد.
محمدعلی جعفری فرمانده سپاه هفته گذشته گفته بود شرط بازگشت محمد خاتمی به سیاست٬ اعلام برائت وی از معترضان به نتیجه انتخابات است که اظهارات وی بازتاب‌های فراوانی به همراه داشت.
به گزارش «دیگربان» آقای جوانی روز یکشنبه (۱۹تیر) به سایت «ندای انقلاب» گفته که «حمایت و حرکت‌های براندازانه بخشی از اصلاح‌طلبان و به‌خصوص شخص آقای خاتمی در فتنه ۸۸ بر همگان آشکار است.»
وی افزوده است: «خاتمی از سردمداران فتنه سال ۸۸ محسوب می‌شود و در حرکت براندازی در کنار موسوی و کروبی علیه نظام ایستاد.»
جوانی اظهار داشته که «سپاه پاسدران در برابر هر جریانی که بخواهد انقلاب و نظام را تهدید کند، ایستادگی می‌کند.»
بنابر این گزارش مهدی کروبی از رهبران جنبش سبز یکی از نخستین شخصیت‌های سیاسی بود که سال ۱۳۸۴ از دخالت گسترده نیروی‌های سپاه و بسیج در انتخابات و فعالیت‌های سیاسی پرده برداشت.
نیرو‌های سپاه و بسیج در جریان تقلب گسترده در انتخابات سال ۱۳۸۸ نیز نقشی اساسی ایفا کرده و در سرکوب معترضان نیز حضور فعالی در کنار نیروی‌های یگان ویژه پلیس داشتند.

ورود سپاه به سیاست ممنوع نیست
در همین حال حسین همدانی فرمانده سپاه تهران اعلام کرد سپاه پاسداران یک «جریان اصول‌گرا» است و ورود اعضای این نیرو به سیاست ممنوع نیست.
به گزارش روز دوشنبه (۲۰ تیر) روزنامه «تهران امروز» آقای همدانی گفته است «همه مردم» بسیجی هستند و سپاه از بسیج جدا نیست و «اگر قرار باشد بسیج وارد فعالیت‌های سیاسی نشود پس چه کسی باید فعالیت سیاسی کند؟»
وی افزوده که سپاه خود را یک «جریان اصولگرا» و برآمده از تفکر «اصول‌گرایانه» آیت‌الله خمینی و خامنه‌ای می‌داند.
همدانی اظهار داشته که «نظامیان می‌توانند وارد سیاست شوند ولی نه در قالب یک حزب و تشکل سیاسی.»
احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد نیز یکی از روحانیون محافظه‌کاری است که در دفاع از اظهارات جعفری گفته است: «امام هیچ‌گاه نفرموده‌اند که سپاه در عرصه سیاست دخالت نکند.»
علم‌الهدی افزوده که «رسالت سپاه و بسیج پاسداری از انقلاب است و نمی‌توان بدون ورود به عرصه سیاست از نظام دفاع کرد.»
همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به استراتژی سپاه در برخورد با تیم احمدی‌نژاد اشاره کرده و گفته است: «نباید جریان انحرافی را به گروه‌ها و جریان‌های داخلی وصل کنیم.‌‌ همان طور که آقا این کار را انجام می‌دهند. باید جریان انحرافی را به آن سوی مرز‌ها وصل کنیم.»
وی افزوده که «ما برخی در داخل را فریب خورده و برخی را هم از جاسوسان و خودفروخته‌هایی می‌دانیم که با دشمنان ما در یک کاسه و پیمانه غذا می‌خورند.»

انتقاد از سپاه موجب بازداشت می شود
بنابر همین گزارش، محمد کرمی‌راد فرمانده سابق سپاه و نماینده مجلس به محمدرضا خاتمی هشدار داد چنانچه بخواهد به «حملات» علیه فرماندهان سپاه پاسداران ادامه دهد٬ بازداشت خواهد شد.
به گزارش روز دوشنبه (۲۰ تیر) خبرگزاری «دانشجو» آقای کرمی‌راد گفته است: «رضا خاتمی تصور نکند که مماشات قوه قضائیه با وی دائمی است، اگر او بخواهد با حمله به فرماندهان سپاه در پازل دشمنان انقلاب نقش بازی کند، قطعاً با حکم دستگاه قضایی بازداشت می‌شود.»
وی افزوده که «گستاخی اصلاح‌طلبان و بخصوص رضا خاتمی در خصوص مماشات با سران فتنه ناشی از ناتوانی قوه قضائیه است.»
این فرمانده سابق سپاه همچنین اضافه کرده که در دولت اصلاحات محمد خاتمی «برخی جریان‌های انحرافی بدنبال مقابله با نظام بودند و خاتمی باید امروز در زندان به سر می‌برد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر