۱۳۹۰ تیر ۲۷, دوشنبه

بازجویی و تحقیق از پگاه آهنگرانی

بازجویی و تحقیق از پگاه آهنگرانی

در دومین هفته از ربایش و بازداشت پگاه آهنگرانی، هنرمند و بازیگر مردمیِ سینمای ایران، دادستانی عمومی و انقلاب تهران روز دوشنبه تاييد کرد که پگاه آهنگرانی اوايل هفته گذشته بازداشت شده است.


به گزارش ایسنا، يک مقام قضايی دادستانی تهران که نام او فاش نشده است، به این خبرگزاری گفته که ارائه تحقيقات بيشتر در اين زمينه منوط به تکميل تحقيقات است.


پگاه آهنگرانی، ۲۷ ساله، درحالیکه قرار بود برای گزارش بازی های فوتبال زنان عازم آلمان شود، در آپارتمان خود بازداشت و بعد از نگهداری توسط حفاظت اطلاعات سپاه ، به زندان اوين منتقل شده است.


پگاه آهنگرانی، قرار بود از چهارم تا دوازدهم ژوييه به آلمان سفر کرده و در رابطه با جام جهانی فوتبال زنان برای شبکه دويچه وله، وبلاگ ‌نويسی کند، اما بنا به گزارش خبرگزاری آلمان، از سفرش نیز منصرف شده بود.


پگاه آهنگرانی فرزند منيژه حکمت و جمشيد آهنگرانی، کارگردانان سينمای ايران، است و هم اکنون فيلم "ورود آقايان ممنوع" با بازی وی در سينماهای ايران در حال اکران است.


وی از طرفداران جنبش اصلاح طلبان در زمان رياست جمهوری محمد خاتمی بود و در انتخابات دور پيش هم از فعالان ستاد انتخاباتی ميرحسين موسوی بود.


موج بازداشت فعالان فرهنگی و بازيگران سينما، طی هفته های اخیر به شدت افزایش یافته و در تازه ترين مورد، مرضيه وفا مهر، بازيگر فيلم «تهران من، حراج» و مهناز محمدی، مستند ساز و فعال جنبش زنان دستگیر شده اند.


گفتنی است در دومین هفته از اعلام ناپدید شدن و بازداشت پگاه آهنگرانی، هنرمند و بازیگر مردمی و حامی جنبش سبز، مردم حاضر در سینماهای تهران، وی را در سالن های سینما مورد تشویق و حمایت قرار دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر