۱۳۹۰ شهریور ۷, دوشنبه

بازداشت رئیس هیئت مدیره و مدیر بازرسی سایپا

بازداشت رئیس هیئت مدیره و مدیر بازرسی سایپا

جــرس: رئیس هیئت مدیره و مدیر بازرسی گروه خودروسازی سایپا توسط یک نهاد امنیتی بازداشت شده اند.


به گزارش جهان نیوز و به گفته ناظران بازداشت مدیر بازرسی این شرکت که با حکم مقام قضایی صورت گرفته حواشی در سایپا به دنبال داشته است.


پیش از این مطالب زیادی در خصوص برخی تخلفات صورت پذیرفته در این شرکت در خصوص مادام العمر شدن مدیرعامل ، انتصابات فامیلی و ... مطرح شده بود.


گفتنی است منابع نزدیک به سایپا از اختلاف پیش آمده بین رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت خبر داده بودند.


بر اساس این گزارش، با توجه به مشکلات پیش آمده، احتمال تغییر مدیرعامل سایپا بیش از پیش قوت گرفته است، و این درحالیست که منابع خبری از مادام العمر بودن مدیرعامل این شرکت خبر داده بودند.


چندی پیش كمیسیون صنایع و معادن مجلس در واكنش به آنچه "تكاپوی جریان انحرافی برای تسلط اقتصادی بر صنعت خودروسازی كشور" نامید، از قریب الوقوع بودن تحقیق و تفحص از گروه خودروسازی ساپیا خبر داده بود و خبرگزاری فارس همان زمان به نقل از برخی منابع اعلام کرد که "جریان انحرافی (طیف دولتی ها) برای تأمین هزینه ‌برنامه‌های سیاسی خود، قصد دارد بر صنعت خودروسازی كشور تسلط پیدا كند."


همچنین بعد از آنکه محمود احمدی نژاد سه تن از وزرای نزدیک به خود، از جمله علی اکبر محرابیان، وزیر صنایع را، طی حکمی ناگهانی مشمول خروج از کابینه قرار داد، منابع خبری جریان اصولگرا گفته بودند "رفتن محرابیان از وزارت صنایع هرچند برای خود وزیر ناگهانی بود، اما مدیران سایپا و مشاوران صنعتی رییس دفتر رییس جمهور از ماه ها قبل خود را برای این وضعیت آماده کرده بودند و بعد از حذف وی باید منتظر اجرای سناریوهای بعدی از سوی این جریان باشیم."


سایت اصولگرای «مشرق» نیز نوشته بود: در اواخر بهمن ماه گذشته مدیران سایپا در جلسات خود آشکارا اعلام کردند که محرابیان باید از وزارت صنایع حذف شود. الگوی حذف محرابیان نیز ادغام دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی تعریف شده بود. با توجه به نفوذ تیم سایپا در دفتر رییس جمهور و همکاری آقای "ح.م" به عنوان مشاور ارشد رییس دفتر رئیس دولت، به نظر می رسد پروژه حذف محرابیان از وزارت صنایع با موفقیت اجرا شده است و بعد از حذف وی باید منتظر اجرای سناریوهای بعدی از سوی این جریان باشیم. دستیابی به سهام مدیریتی ایران خودرو و تکمیل روند تسلط بر سایپا مسلما اولین گام این گروه خواهد بود."


مشرق همچنین نوشته بود "نکته جالب توجه در این بین تلاش محرابیان برای نزدیکی به گروه سایپا در روزهای پایانی وزارت خود است.وی در هفته های اخیر در بازدیدی از سایپا به تعریف و تمجید از تیم مدیریتی سایپا پرداخت.این بازدید هر چند برای نزدیکان محرابیان غیر منتظره بود ولی نشان دهنده این موضوع است که وزیر سابق صنایع در تحلیل های خود به این موضوع رسیده بود که برای تداوم وزارت نیازمند حمایت گروه صنعتی حاکم در دفتر رییس جمهور است."


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر