۱۳۹۰ تیر ۲۷, دوشنبه

استاد اخلاق کابینه نهم: حکومت حقوق شهروندی مردم را مراعات كند

استاد اخلاق کابینه نهم: حکومت حقوق شهروندی مردم را مراعات كند

بعد از اظهار نظر دبیرکل حزب موتلفه مبنی بر اینکه "رقابت میان اصولگرایان در انتخابات آتی خطرناک و به منزلۀ امضای شکست اصولگرایان خواهد بود"، سخنگوی جبهه موسوم به «پیروان خط امام و رهبری»، با ادعای اینکه انتخابات مجلس نهم تک قطبی برگزار نمی‌‌شود و اصولگرایان هیچگاه با هم رقابت نمی کنند، معتقد است: تمامی گرایش‌های سیاسی در انتخابات شرکت می‌کنند.


همزمان استاد اخلاق دولت پیشین احمدی نژاد و نماینده فعلی مجلس ادعا کرد "در زمان انتخابات شهروندان باید در انتخابات شركت كنند رای بدهند و در قبال آن نظام نیز باید رایشان را حفظ كند و حقوق شهروندی اش را مراعات كند."


به گزارش مهر، کمال سجادی فضای انتخابات مجلس نهم رقابتی دانست و گفت: معتقدم تمامی گرایش های سیاسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت خواهند کرد و هیچگاه انتخابات تک قطبی برگزار نخواهد شد.


این فعال اصولگرا بدون اشاره به فضای موجود و حاکمیت نظارت استصوابی، ادعا کرد "اصولگرایان، اصلاح طلبان و نیروهای مستقل در انتخابات شرکت خواهند کرد" و افزود "اگر فضای سیاسی کشور را به خوبی رصد کنیم متوجه می شویم که اصلاح طلبان با چینش های متفاوت از قبل آماده حضور در انتخابات هستند."


سجادی در ادامه با بیان اینکه اصولگرایان هیچگاه با هم رقابت نمی کنند، افزود: اصولگرایان همواره بر وحدت در انتخابات تاکید می کنند و سازوکار گروه ٨+٧ نیز بر این اساس طراحی شد تا مکانیزم وحدت با جدیت تمام دنبال شود، پس رقابت اصولگرایان معنی و مفهومی ندارد.


مردم باید رای بدهند
استاد اخلاق دولت نهم و نماینده فعلی تهران در مجلس، خواستار رعایت اخلاق اسلامی در سیاست شد و اظهار عقیده کرد "اخلاق اسلامی اگر در سیاست عمل نشود آن سیاست اسلامی نیست بلكه سیاسی كاری است. "


به گزارش ایلنا، مرتضی آقاتهرانی، درباره اینكه چه زمانی با بد اخلاقی مواجه می شویم، بدون اشاره به فضای خفقان موجود و اتهام زنی باندهای حکومتی به فعالان جنبش سبز و اصلاح طلبان گفت: رعایت اخلاق در سیاست نكته قابل تاملی است وقتی در كشور مان عنوان می كنیم كه سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ،باید در عمل نیز این اعتقاد را نشان بدهیم و باید مراعات حقوق دیگران را بكنیم و احترامشان را حفظ كنیم. گاهی اوقات از كلمه سیاست با بار منفی یاد می شود و این به دلیل استفاده نادرست از سیاست و اخلاقی نبودن آن است ، در این حالت سیاست بخش اخلاقی خود را از دست داده و مبتلا به بد اخلاقی می شود.


این نماینده مجلس در ارتباط با گمانه زنی‌های عدم حضور برخی طیفها درانتخابات آینده گفت: هر كسی كه شهروند ایرانی باشد و به اصل نظام، قانون اساسی و ولایت فقیه پایبند باشد تحت حمایت نظام خواهد بود و می تواند در انتخابات شركت كند.


وی بدون اشاره به انتخابات پیشین و رخدادهای بعد از آن ادعا کرد "در زمان انتخابات شهروندان باید در انتخابات شركت كنند رای بدهند و در قبال آن نظام نیز باید رایشان را حفظ كند و حقوق شهروندی اش را مراعات كند."


چهارده نفر از پانزده نفر
هفته گذشته رسانه های خبری گزارش داده بودند که اسامی ١۴ نفر از اعضای کمیته واحد اصولگرایان مشخص شده و با معرفی نماینده دوم جبهه نیروهای انقلاب این لیست تکمیل خواهد شد.


کمیته واحد اصولگرایان ‌‌ترکیبی از دو کمیته ٧ و ٨ نفره (گروه ٨+٧) است‌ که کمیته هفت نفره متشکل از نمایندگان ‌جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم‌ (چهار نفر) و اعضای کمیته سه نفره شامل عسگراولادی، حداد‌عادل و ولایتی ‌است.


هاشم حسینی بوشهری وعباس کعبی از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و سید رضا تقوی و محمد حسن ابوترابی نیز نمایندگان جامعه روحانیت مبارز در کمیته هفت نفره هستند که به گفته سالک سخنگوی جامعه روحانیت، به نام کمیته داوری و نظارت نامگذاری شده است.


همچنین کمیته هشت نفره نیز شامل نمایندگانی از گروه های مختلف اصولگرا است که جبهه موسوم به «پیروان خط امام و رهبری»، «ایثارگران و رهپویان» و «جبهه نیروهای انقلاب»(رایحه خوش خدمت) هر کدام دو نماینده در این کمیته دارند و علی لاریجانی و محمد باقر قالیباف نیز یک نماینده در این کمیته وحدت دارند.

در روزهای اخیر محمدرضا باهنر و منوچهر متکی به عنوان نمایندگان «جبهه پیروان خط امام و رهبری» و حسین فدایی، علیرضا زاکانی به عنوان نمایندگان «جمعیت ایثارگران و جمعیت رهپویان» به کمیته واحد اصولگرایان معرفی شده اند.


همان زمان اعلام شده بود که حضور مرتضی آقا تهرانی به عنوان نماینده "جبهه نیروهای انقلاب" (رایحه خوش خدمت) در کمیته واحد اصولگرایان قطعی شده ولی نماینده دوم این گروه تاکنون مشخص نشده است.


همچنین مهدی خاموشی به نمایندگی از محمد باقر قالیباف و کاظم جلالی به نمایندگی از علی لاریجانی به کمیته واحد اصولگرایان معرفی شده اند.


اصلاح طلبانی وارد مجلس می شوند که ...
در کنار رقابت و چالش های اصولگرایان، امروز قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین مدعی شد: طیفی از اصلاح طلبان به انتخابات مجلس نهم وارد خواهد شد که سابقه ساختار شکنی و عبور از قانون اساسی ندارند.


به گزارش مهر، مرتضی نبوی، در خصوص برنامه اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات مجلس نهم و تاکتیکهای اتخاذ شده از سوی این جریان مدعی شد: معتقدم اصلاح طلبان هم اکنون برای حضور در انتخابات مجلس نهم برنامه ریزی کرده اند و حتما به صحنه خواهند آمد.


وی افزود: طیفی از اصلاح طلبان به انتخابات مجلس نهم وارد خواهد شد که سابقه ساختار شکنی و عبور از قانون اساسی ندارند.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین بدون اشاره و رویکرد به روند و جریانهای پیرامون انتخابات پیشین و سرکوب حق طلبی جنبش سبز مدعی شد: به نظر می رسد با توجه به اینکه برخی از اصلاح طلبان تندرو و ساختار شکن اصلاح طلب در جریان فتنه نقش آفرینی کردند، بقیه اصلاح طلبان که می خواهند در انتخابات مجلس نهم شرکت کنند باید مرزبندی روشنی با جریان فتنه و ساختار شکنان و همپیمان با دشمنان نظام داشته باشند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر