۱۳۹۰ تیر ۲۰, دوشنبه

مگر می توانیم از حقوق مردم بگذریم

مگر می توانیم از حقوق مردم بگذریم
جرس: سیدمحمد خاتمی در اظهارنظری جدید، تاکید کرده است: «مگر می توانیم از حقوق مردم بگذریم؟ اگر شرایط فراهم نشود، حتما در انتخابات شرکت نمی کنیم.»

سایت «میهن» با انتشار گزارشی، خبر داده است که سیدمحمد خاتمی، رییس جمهور پیشین ایران در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی شمال کشور به طرح صریح دیدگاهش درباره انتخابات پیش رو پرداخته و گفته است: « ما از سال۸۴ نباید در انتخابات شرکت می کردیم! متاسفانه این اشتباه ما بود. این بار اگر شرایط فراهم نشد حتما در انتخابات شرکت نمی کنیم». وی البته افزوده است که «این نظر شخصی من است و همه باید بعد از شور و رایزنی با هم تصمیم بگیریم».

خاتمی در این دیدار که «میهن» تاکید کرده فایل صوتی اش را دراختیار دارد، تاکید کرده است که: «مگر می توانیم از حقوق مردم بگذریم؟ گیرم که تمام کسانی که در این حوادث کشته دادند بیایند بگویند از خون فرزندمان گذشتیم! اما مگر می توان از حقوق حقه مردم گذشت؟ خیر. زندانیان سیاسی حتما باید آزاد شوند. فضای امنیتی باید باز شود. انتخابات باید آزادانه برگزار شود. مگر با آقای موسوی و کروبی قرار نگذاشتیم که سه شرط فوق را داشته باشیم و به آینده نگاه کنیم؟ در عین حال حرفهای من می تواند به عنوان یک اتمام حجت تلقی شود. هر چند به نظر نمی رسد گوش شنوائی وجود داشته باشد. اما روزی تاریخ قضاوت خواهد کرد».

خاتمی در این دیدار شفاف تر از همیشه سخن گفته و تصریح کرده است که «تا زمانی که مجری و ناظر انتخابات مطمئن نباشند و هر دو از یک جریان باشند، مطمئنا انتخابات سالم نیست. برگزار کنندکان انتخابات از معتمدان کشور باید باشند. نه آنکه از یک گروه خاص با تندروانه ترین افکار، مسئول باشند. بیایند از همین احزاب موجود افرادی را بدین منظور انتخاب کنند تا انتخابات سالم تری داشته باشیم، اگر شرایط فراهم نشد حتما در انتخابات شرکت نکنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر