۱۳۹۰ تیر ۲۷, دوشنبه

فرمانده نیروی زمینی سپاه: عملیات تعقیب اعضای پژاک ادامه خواهد یافت

فرمانده نیروی زمینی سپاه: عملیات تعقیب اعضای پژاک ادامه خواهد یافت

در حالیکه فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران از کشته شدن دهها تن از اعضای گروه پژاک در مناطق مرزی شمال غرب کشور خبر داده و تأکید کرده است که "عملیات تعقیب و مجازات آنها ادامه خواهد داشت"، مقامات کردستان عراق نسبت به تداوم گلوله باران مناطق مختلف آن اقلیم توسط ایران ابراز ناخرسندی کرده و هشدار داده اند.


همزمان حزب حیات آزاد کردستان، پژاک اعلام کرده است که در پی تبادل آتش با ماموران جمهوری اسلامی در منطقه مرزی ایران و عراق، دو نفر از نیروهای این حزب کشته و چهار نفر نیز زخمی شده‌اند.


به گزارش مهر، سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه روز دوشنبه گفته است: "اعضای قرارگاه حمزه سید الشهداء، نیروی زمینی سپاه، در راستای برقراری امنیت پایدار و مقابله با عوامل بروز ناامنی و بی ثباتی و ایجاد مزاحمت برای مردم عزیز مناطق مرزی شمال غرب کشورمان، با اشرار و تروریست های گروهک موسوم به پژاک درگیر و طی روزهای اخیر ضربات مهلکی به آنان وارد ساختند."


وی همچنین اظهار عقیده کرد که "فعالیت های تروریستی در مناطق کرد نشین همواره مورد توجه گروه های ضدانقلاب، تروریست و مورد حمایت آمریکا و اسرائیل بوده و اینگونه اقدامات ناامن کننده نیز، باعث کندی روند توسعه و پیشرفت منطقه و خدمتگزاری به مردم شده است. و از آنجا که سپاه دفاع از امنیت و آرامش مردم مناطق کردنشین را وظیفه خطیر خود می داند، همراه با بسیجیان بومی، عملیات قاطع و بازدارنده ای را در برابر عوامل گروهک پژاک که بخش هایی از مناطق مرزی را اشغال کرده بودند، انجام داده و ضمن انهدام مقرهای آنان دهها تن را به هلاکت رسانیده و یا زخمی و اسیر کرده است."


درهمین حال، سپاه پاسداران در همین زمینه طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که در درگیری با نیروهای شبه نظامی پژاک در سردشت، مقر این گروه متلاشی شده و این مرکز به دست نیروهای سپاه افتاده است.


این بیانیه گفته است در این درگیری "ده‌ها تن از افراد گروه پژاک کشته، زخمی و اسیر"، و سه تن از نیروهای سپاه نیز مجروح و زخمی شده‌اند.


خبرگزاری ایرنا نیز به نقل از یک مقام آگاه گزارش داده است که درگیری‌ها با پژاک در منقطه میرآباد بخش وزینه از شنبه شب شروع شد و تا ساعات اولیه صبح یکشنبه، ادامه داشته و مقر گروه پژاک که در ۵۰ کیلومتری سردشت و در نقطه صفر مرزی بوده، به طور کامل به دست سپاه افتاده است.


از سوی دیگر، حزب حیات آزاد کردستان، پژاک روز یکشنبه اعلام کرد که در پی تبادل آتش با سربازان ایرانی در منطقه مرزی ایران و عراق، دو نفر از نیروهای این حزب کشته و چهار نفر نیز زخمی شده‌اند.


شیرزاد کمانگر، سخنگوی پژاک، در این باره به خبرگزاری فرانسه گفته است: "از نیمه‌شب شنبه نبرد سنگینی میان پژاک و نیروهای مسلح ایران ادامه داشته که باعث زخمی شدن برخی از افراد گروه ما شده‌است."


به گزارش ایسنا، هفته گذشته یک فرمانده بلندپایه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گفت که ایران به حملات خود برای نابودی این گروه ادامه خواهد داد.


این "فرمانده بلندپایه" که نام او فاش نشده است، مسعود بارزانی، رئیس منطقه خودگردان کردستان عراق، را متهم کرد که بدون اطلاع دولت مرکزی این کشور ۳۰۰ هزار هکتار زمین در اختیار پژاک قرار داده، و هشدار داد که حملات برای نابودی این گروه ادامه خواهد یافت.


پیش از این، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای گلوله‌باران مناطق مرزی منطقه کردستان عراق توسط جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و از تهران خواست که به جای "ایجاد رعب و وحشت"، از طریق "گفت‌وگو" و "راهکارهای عملی" به حل مسائل بپردازد.

گفتنی است مقامات اقلیم کردستان عراق، طی هفته های اخیر نسبت به گلوله باران مناطق آن اقلیم توسط ماموران جمهوری اسلامی ابراز ناخرسندی کرده و هشدار داده بودند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر