۱۳۹۰ تیر ۲۸, سه‌شنبه

مشاهده بیماری وبا در چندین زندان، بدلیل آب آشامیدنی آلوده


جــرس: بنا به گزارش منابع حقوق بشری، طی هفته‌های اخیر چند مورد مبتلا به بیماری وبا در زندان‌های قزل حصار و رجایی شهر کرج و ندامتگاه پردیس مشاهده شده است.


ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش داده است که بر اساس گزارش بهداری زندان قزل حصار سه مورد بیماری وبا در این زندان تشخیص داده شده است.


هم چنین بر اساس تحقیقات انجام شده، یک مورد نیز در رجایی شهر کرج و یک مورد در ندامتگاه کرج مثبت گزارش شده است.


با توجه به اینکه این باکتری از طریق آب و غذا الوده انتقال پیدا می‌کندو وضعیت آب آشامیدنی در زندان‌ها خصو صا قزل حصار و رجایی شهر بهداشتی و مناسب نیست احتمال اپیدمی (همه گیری) زیاد است.


هم چنین در زندان رجایی شهر کرج ، آب اشامیدنی هفته‌ای چندین بار با گل و لای همراه بوده، و این موضوع اعتراض زندانیان را به همراه داشته است اما تا کنون اقدام جهت رسیدگی به این اعتراضات صورت نگرفته است.


چندی پیش گزارش هایی منشتر شده بود مبنی بر اینکه برخی از زندانیان سیاسی زن در تماس با خانواده‌های خود از رواج بیماری‌هایی همچون "داشتن شپش، عفونت‌های زنانگی و گلودردهای چرکین" در بند زنان خبر داده‌اند.


گفته می‌شد بسیاری از این بیماری‌ها در برخی از زنان به قدری مزمن شده‌است که نسبت به آنتی‌بیوتیک‌ها نیز مقاومت پیدا کرده‌اند.


پیش از آن نیز، اخباری مبنی بر "شیوع آنفولانزای خطرناک در زندان گوهردشت و جانباختن تعدادی از زندانیان در بندهای غیر سیاسی" و "عدم پاسخگویی بهداری زندان بدلیل حجم زیاد بیماران" منتشر شده و یکی از پرسنل بهداشت و درمان سازمان زندان ها، طی تایید خبر فوق گفته بود "چند مورد فوتی در بند ۸ سالن دو زندان قزل حصار داشتیم که از اداره بهداشت کرج بازدید آمدند و تایید کردند که فوت به دلیل ابتلا به این بیماری واگیردار بوده است."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر